نورعلی

نورعلی

نورعلی

نورعلی

اثرات روانی قرصهای کوتاه مدت قرص اکساستیس

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۳۰ ق.ظ

اثرات روانی قرصهای کوتاه مدت قرص اکساستیس

اثرات روانشناختی اشعه ایکس ممکن است روزها یا هفته ها پس از مصرف این ماده ایجاد شود و برای مدت طولانی باقی بماند. برخی از این موارد عبارتند از:

سردرگمی و از دست دادن زندگی

افسردگی

مشکلات خواب

تمرکز ضعیف

حملات وحشت

بی اعتقادی

از دست دادن کنترل

اضطراب شدید

پارانویا (بدبین و مشکوک)

تحریف در ادراکات

بیماری، شنیدن، لمس کردن

میل و میل شدید به استفاده مجدد از ماده

از آنجا که شدت قرص اکستازی بسیار متفاوت است، کسانی که این ماده را مصرف می کنند باید بدانند که احتمال شکار یا مسمومیت با مصرف بیش از حد مواد در اکستازی بسیار زیاد است و همچنین مقدار بسیار کمی این ماده ممکن است یافت شود در بعضی از مردم خطر مسمومیت. مسمومیت با اکستازی نیز بسیار خطرناک و مرگبار است زیرا باعث توقف قلب یا از دست دادن گرما شدید می شود.
اثرات درازمدت قرصهای اکستازی

تحقیقات در مورد اثرات نامطلوب طولانی مدت X ادامه دارد. مؤسسه ملی سلامت روان، با مطالعه افرادی که از تخریب استفاده کرده اند، دریافت که مغز آنها در یادگیری، خوابیدن و مناطق عاطفی یکپارچه آسیب دیده است و این نتایج نشان می دهد که اشعه ایکس می تواند نابود شود. مناطق مختلف مغز می توانند باعث اختلالاتی نظیر افسردگی، اضطراب، از دست دادن حافظه، اختلالات آلزایمر و سایر اختلالات روانپزشکی در آینده می شود. اثرات سوء مصرف مواد بسیار خطرناک است که ممکن است باعث حملات پارانوئیدی یا متعصبی شود که ممکن است در فرد برای همیشه باقی بماند و در همه موارد نتواند از بین برود. داروهای دیگر مانند X به شدت سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند و آسیب پذیری بدن را به بیماری های عفونی و ویروسی افزایش می دهد. علاوه بر این، اندام هایی که از مواد زائد سمی مانند کلیه ها و کبد استفاده می کنند، مضر هستند. مطالعات دیگر نشان می دهد که X می تواند اثرات دراز مدت بر روی بخش هایی از مغز که مسئول تفکر و حافظه است، تولید کند. مطالعات حیوانی نشان داده است که تزریق X به بدن حیوانات طی چهار روز باعث آسیب مغزی می شود که پس از شش یا هفت سال بعد می تواند تشخیص دهد. این مطالعات همچنین نشان داده است که بعضی از سلولهای مغزی آسیب دیده رشد می کنند و پس از تخریب اکستازی بازسازی می شوند، اما این رشد لزوما در یک قسمت اتفاق نمی افتد، اما در جاهای دیگر رشد می کند و هرگز سلف آن را نخواهد داشت. اگر شبیه یک شاخه ای از یک درخت میوه در جاهای دیگر بود. اگر چه شاخه هنوز زنده است و رشد می کند، نمی تواند همانند درخت قبلی سودمند باشد. گرچه مطالعات هنوز بر روی انسان انجام نشده است، می تواند هشداری برای اثرات ویرانگر و درازمدت انزجار مغز انسان باشد.
اثرات قرص اکستازی بر مغز

تحقیقات نشان داده است که مصرف X حتی در کوتاه مدت باعث آسیب جدی و بلندمدت به مغز انسان می شود. اکستازی اثرات اولیه خود را بر روی مغز اثر می گذارد و نورون هایی که از انتقال دهنده عصبی به نام "سروتونین" برای برقراری ارتباط با دیگر قسمت های سیستم عصبی استفاده می کنند. سروتونین نقش مهم و مهمی در تنظیم وضعیت فرد، پرخاشگری، فعالیت جنسی، خواب، حافظه، یادگیری، درد و اشتها دارد، و استفاده مداوم از اکستازی (یا اعتیاد به آن) می تواند سلول های ترشح را از بین ببرد و آنها را از بین ببرد سروتونین، و تخریب این سلول ها می تواند با عملکرد فیزیکی (اختلال حافظه و یادگیری، اشتها کم، افزایش حس درد، افسردگی و اضطراب) دخالت کند. اکستازی همچنین یک ساختار شیمیایی شبیه به آمفتامین دارد و می تواند نرون ها را در مغز تخریب و نابود کند که حاوی "دوپامین" عصبی است. از بین بردن این نورون ها و کاهش دوپامین باعث ایجاد اختلالات حرکتی می شود که به بیماری پارکینسون منجر می شود. اختلال با عدم هماهنگی حرکت و لرزش مشخص می شود که در نهایت می تواند فلج شود. مطالعهی موسسه ملی سوء مصرف مواد (NIDA). نشان داد که قرار گرفتن در معرض مزمن X ممکن است منجر به اثرات مضر در حافظه کلامی و کلامی شود که حتی پس از قطع دارو باقی خواهد ماند. آسیب به دیگر توابع شناختی شامل ناتوانی در استدلال کلامی و توجه پایدار نیز گزارش شده است. البته این اثرات بستگی به درجه، نوع و درجه خلوص ماده دارد.
اثر قرص اکستازی بر روی رابطه جنسی

از آنجایی که اکستازی احساس صمیمیت و ارتباط با دیگران را تقویت می کند و شخص میل شدیدی به تماس فیزیکی با دیگران دارد، ممکن است برای تقویت تجربه جنسی استفاده شود. با این وجود، استفاده زیاد و پایدار از اکستازی با ناتوانی جنسی و سایر اختلالات جنسی مرتبط است.
مصرف قرصهای اسهال و حاملگی

تحقیقات در زمینه مصرف اکستازی در دوران بارداری نشان می دهد که X می تواند اثرات طولانی مدت و مخرب بر روی مغز و رفتار جنین داشته باشد که در کودکان بعد از 5 یا 6 سالگی دیده می شود. اکستازی خطر دیسپلازی در سلول های مغزی کودکان را افزایش می دهد، مانند اقدامات احتیاطی و اختلالات کمبود توجه، اختلالات یادگیری و مشکل خواب مشکل

  • کورمال کورمالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی